Lösningar
Översikt över alla försäkringar
Samla information om alla sakförsäkringar på några sekunder
Uppgifter för elhandel
Från beställning till leverans på första försöket
Inkomstuppgifter
Verifierade aktuella uppgifter från Skatteverket och Kronofogden
Check out our other templates
Visit the Marketplace
Användarfall
Kundtjänst & Callcenter
Proaktiv försäljning
Onlineförsäljning
Minimera avhopp från beställningen
Om OssResurserLogga inBoka Demo
Logga inBoka Demo

Användarfall för kundtjänst & callcenter

Proaktiv försäljning och effektiv kundsupport
Skaffa testkonto

Bygg relationer med expertis

För vissa företag är self-service-försäljning på nätet inte tillräckligt. Uppsökande försäljning och personlig kontakt via telefon är då fortfarande viktiga delar av försäljningsprocessen. Insurinos verktyg används även där.

Varsam Försäkring har valt att bygga relationer med sina nya kunder genom att dela med sig av sin expertis inom försäkringar. Istället för att lägga tid på att hantera kunduppgifter får deras rådgivare tillgång till all relevant kundinformation direkt i sina webbläsare när de loggar in på Insurino Portal.

Portalen är ett användarvänligt webbgränssnitt som ger försäljningsteamet omedelbar tillgång till de uppgifter som kunderna har delat. Det inkluderar nuvarande försäkringar, förfallodagar, objektinformation, skademoment och andra relevanta detaljer. Allt som krävs för att skapa en meningsfull och personlig dialog med kunden.

“Vi såg en dramatisk skillnad på kvaliteten av rådgivningen med information från Insurino Portal. Speciellt för kunder med flera försäkringsprodukter. Vi har inte ens någon utmaning när kunden har 10-15 försäkringar. Dessutom är Insurino-supporten väldigt snabba med respons om någon fråga dyker upp.”
Mikael Fång
Försäljningschef

Etablera effektiv kundsupport och stoppa kundbortfall

Att förlora nyvunna kunder på grund av felaktiga eller ofullständiga uppgifter är frustrerande och kostsamt. För att förhindra detta söker en del företag upp sina kunder för att rätta till situationen. En onödig arbetsuppgift om kunderna hade fått ordentlig onboarding från början.

En större elhandlare har hittat en smart lösning med Elavtalsinfo för att rädda sådana situationer. Om uppgifterna saknas eller är felaktiga kan kunden därmed enkelt korrigera det med några enstaka klick. Det kan vara så enkelt som att rätta en felaktig siffra på anläggnings-ID eller att ersätta en fullmakt som inte gick igenom.

På detta sätt räddas de kunder som annars hade hoppat av. Samtidigt förstörs inte kundens upplevelse av företaget, utan tvärtom. Bolaget utmärker sig som en problemfri och kundorienterad aktör på marknaden.

Insurino AB, 559174-3629
Kyrkbacken 27, 16962 Solna
High credit worthiness
Lösningar
FörsäkringsöversiktMitt elavtalLönespec Online
Användarfall
OnlineförsäljningKundtjänst & Callcenter
Insurino
Om InsurinoResurserFå en demo
Kontakt
kontakt@insurino.se+46 8 559 26 751
© 2023 Insurino